biciclista

În funcţie de vârstă şi de personalitate, copiii au diferite preferinţe în materie de sport. Unii pot să adore apa de la primul contact, alţii pot reacţiona prin teamă. În casă vizionaţi multe meciuri de fotbal, dar el preferă dansurile.

Toate astea sunt lucruri perfect normale, având în vedere că fiecare avem personalităţi şi preferinţe diferite. Tu trebuie doar să înţelegi aceste preferinţe şi să-l laşi să practice sportul care îl atrage.

Copiii nu au nevoie de sport într-un cadru organizat pentru a se dezvolta aşa cum ne dorim cu toţii. Este suficient să meargă la plimbare cu rolele sau cu bicicleta cu familia sau să se joace fotbal, sau orice altceva cu fratele sau cu copiii vecinilor.

Fiecare copil are propriul ritm de dezvoltare, aşa că cel mai bine este să lucrezi cu el în funcţie de maturitate şi de capacităţile pe care şi le însuşeşte.

Copiii foarte mici încep să deprindă diferite activităţi alergând, aruncând lucrurile, sărind, dar sunt prea mici pentru majoritatea exerciţiilor structurate. În ceea ce priveşte jocurile tip competiţie organizată, asigură-te că cel mic chiar vrea să le urmeze.

Nu-l forţa niciodată să participe la un joc sau să intre într-o echipă. Fii atent şi la programul celui mic. Dacă pe lângă programul de la grădiniţă sau de la şcoală copilul tău ia deja şi lecţii de muzică, un program de sport adăugat s-ar putea să ducă la suprasolicitarea lui.

Dacă vrei să-ţi implici copilul în practicarea unui sport, ia în considerare şi aspectele care diferenţiază un sport de altul: echipamentul şi costurile pe care acesta le presupune, contactul fizic care se stabileşte în diferite sporturi, ce poate învaţă cel mic de pe urma sportului ales, performanţele pe care le-ar putea obţine, mărimea echipei, oportunitatea de a participa la activitatea echipei.

Este bine ca un copil să experimenteze mai multe sporturi şi să-şi aleagă chiar el pe cel sau cele care îi plac şi i se potrivesc mai bine.

Cu cât copiii se implică în mai multe activităţi şi găsesc una care să le facă într-adevăr plăcere, cu atât o să se bucure mai mult de ea. E bine să experimentaţi atât sporturile de echipă, precum fotbalul, cât şi sporturile individuale, precum tenisul sau alergatul.

Între 2 şi 3 ani

-Să alergaţi sau să vă plimbaţi prin curte sau în parc
- Să vă jucaţi în apă
- Să urmaţi cursuri profesioniste de gimnastică pentru bebeluşi

Între 4 şi 6 ani

- Jocuri precum şotron sau leapşa
- Mersul pe tricicletă sau pe bicicletă cu roţi ajutătoare
-Săritul corzii

Între 7 şi 10 ani

-Basebal
-Gimnastică
-Fotbal
-Înot
-Tenis
-Ciclism

Peste 10 ani

-Jocuri de echipă organizate
- Antrenamente supravegheate
-Jocuri ce presupun alergare

click4